Latviešu
Latviešu
Latviešu

Kā attēli ietekmē uzticību un zīmola uztveri jaunajiem e-veikaliem

2025. gada 28. jūn.

2025. gada 28. jūn.

Aleksandrs Karevs

Aleksandrs Karevs

5 min

5 min

Greenum ziepju bāzes un aromātiskās eļļas produktu fotosesija
Greenum ziepju bāzes un aromātiskās eļļas produktu fotosesija
Greenum ziepju bāzes un aromātiskās eļļas produktu fotosesija

Kad potenciālais klients pirmo reizi nonāk jūsu e-veikalā, viņš pieņem intuitīvu lēmumu dažu sekunžu laikā. Nav svarīgi, cik kvalitatīvs ir jūsu produkts, ja vizuālais noformējums rada iespaidu par amatieru vai nepārliecinošu zīmolu, apmeklētājs vienkārši aizver lapu un meklē alternatīvu. Tieši tāpēc produktu attēli ir ne tikai vizuāls rotājums, bet stratēģisks uzticības rīks.

Šajā rakstā apskatīsim, kā kvalitatīvi produktu attēli var palīdzēt jaunajiem e-veikaliem veidot uzticamu un pārliecinošu zīmola tēlu. Mēs pievērsīsim uzmanību uztveres psiholoģijai, biežāk pieļautajām kļūdām un dalīsimies ar praktiskiem padomiem, kas balstīti mūsu pieredzē darbā ar dažādiem klientiem Latvijā un ārzemēs.

Kāpēc produktu attēli ir svarīgāki nekā teksts?

1. Pētījumi par vizuālo uztveri

Cilvēki apstrādā vizuālo informāciju daudz ātrāk nekā tekstu. Saskaņā ar pētījumiem, smadzenes uztver attēlu pat 60 000 reižu ātrāk nekā tekstu, un viedoklis par lapas uzticamību tiek izveidots 50 milisekunžu laikā.

Tas nozīmē, ka vēl pirms cilvēks ir izlasījis pirmo produkta apraksta teikumu vai aplūkojis cenu, viņš jau ir izveidojis emocionālu reakciju uz jūsu zīmola vizuālo identitāti. Ja šis pirmais iespaids ir haotisks, nepārliecinošs vai vienkārši neprofesionāls, iespējams, jūs zaudēsiet klientu, kurš pat nav devis jums iespēju sevi pierādīt.

Helios nagu gēla lakas produktu attēls uz rozā fona

2. Vizualitāte veido emocionālu saikni

Attēli darbojas zemapziņas līmenī. Skaists, sakopts un zīmolam atbilstošs vizuālais stils rada pozitīvas emocijas, kas asociējas ar pašu produktu. Piemēram, fotogrāfija ar maigiem toņiem, dabīgu apgaismojumu un rūpīgi izvēlētiem rekvizītiem var raisīt mieru un uzticēšanos, divas emocijas, kas īpaši būtiskas skaistumkopšanas un veselības produktu segmentā.

Tāpat attēli var kalpot kā projektors, tie ļauj klientam sevi ieraudzīt situācijā, kur viņš lieto jūsu produktu. Un ja viņš to spēj iztēloties, pastāv liela iespēja, ka viņš to arī iegādāsies.

Skaistumkopšanas produktu fotosesija ar modeļiem – sejas krēms un ķermeņa losjons

3. Fotogrāfijas kā zīmola spogulis

Klients neredz jūsu ražošanu, kvalitātes kontroli vai komandas darbu. Viņš redz tikai rezultātu – produktu un tā prezentāciju. Tāpēc attēli ir tie, kas vizuāli “pastāsta” par jūsu vērtībām.

Iedomājieties divus scenārijus: viens attēls ir uzņemts ar telefonu, bez profesionāla apgaismojuma, redzams nekārtīgs fons, netīri trauki vai burzīts audums. Otrs attēls ir rūpīgi izplānots, izgaismots un rediģēts, ar stilistiski atbilstošiem rekvizītiem. Kurš no tiem radīs iespaidu par zīmolu, kas rūpējas par kvalitāti, detaļām un klienta uztveri?

Sliktas un labas produktu fotogrāfijas salīdzinājums kosmētikas preču pārdošanai

* Sliktas un labas produktu fotogrāfijas salīdzinājums kosmētikas preču pārdošanai

4. Cenas un vizuālās kvalitātes saskaņa

Pētījumi mārketingā rāda, ka cilvēki ir gatavi maksāt vairāk par produktiem, kas vizuāli izskatās augstvērtīgi. Tas nozīmē, ka produktu fotogrāfijas kvalitāte var tieši ietekmēt jūsu spēju pozicionēt sevi augstākā cenu kategorijā.

Piemēram, tas pats sejas krēms var maksāt 15 € vai 45 €, un vienīgais mainīgais faktors ir tas, kā tas tiek prezentēts. Vai produkts tiek pasniegts ar luksusa sajūtu, atturīgu estētiku, tekstūrām un gaismām, kas izceļ kvalitāti? Vai arī fotogrāfijas liecina par steidzīgu pieeju un zemu izmaksu domāšanu?

5. Vienots stils rada sakārtotības sajūtu

Vizuālā nekonsekvence ir viens no lielākajiem jaunā zīmola reputācijas riskiem. Ja mājaslapā ir dažāda kvalitātes un stila attēli, daži uz balta fona, daži uz dīvaina fona, daži pārāk tumši, daži ar izteikti atšķirīgu apstrādi, klients izjūt vizuālu troksni.

Savukārt konsekvents stils, kas caurvij visus attēlus, gan produktu tuvplānus, gan dzīvesstila kadrus, gan attēlus ar modeļiem, rada sajūtu, ka zīmols zina, ko dara. Šāda konsekvence signalizē par profesionalitāti un ilgtermiņa domāšanu.

Konsekvence ietekmē arī zīmola atpazīstamību ilgtermiņā. Klients, kas redz jūsu attēlu sociālajos tīklos vai reklāmā, intuitīvi atpazīst zīmolu un uzticas tam vairāk, ja tas saglabā vienotu vizuālo identitāti.

OCULT ādas aksesuāru e-veikala produktu lapas piemērs ar atslēgu organizatoriem

6. Kad vēl nav atsauksmju, jārunā attēliem

Ja jūs esat jauns zīmols, visticamāk, klientam nav ar ko salīdzināt. Nav iepriekšējas pieredzes, nav sociālā pierādījuma. Tāpēc fotogrāfijām jāspēlē “pirmā uzticības karte”. Kvalitatīvi produktu attēli ar profesionālu apgaismojumu, kompozīciju un retušu jau signalizē: “Šis zīmols ir nopietns.”

Produktu attēli šajā posmā kļūst par jūsu “vizuālo reputāciju”, jo vairāk tie iedvesmo, jo vieglāk ir izveidot pirmo pirkumu. Un pirmais pirkums ir sākums uzticībai.

Kādus attēlus izvēlēties?

Balta fona produktu bildes

Balta fona produktu bildes nodrošina skaidrību, fokusu un pārskatāmību. Tie ir īpaši piemēroti Amazon, Etsy un citām platformām, kur tiek prasīta tehniska precizitāte un produktivitāte. Tās arī nodrošina vienotu, strukturētu kataloga vizuālo tēlu.

Dažādu preču produktu fotogrāfijas uz balta fona e-komercijai

Dzīvesstila attēli

Dzīvesstila produktu attēli palīdz izstāstīt stāstu par jūsu produktu, kā to lieto, kā tas izskatās vidē, kādu sajūtu tas rada. Šie attēli bieži vien tiek izmantoti reklāmās, Instagram un zīmola lapās.

Brūni oranžs ādas maks ar rāvējslēdzēju un atslēgu turētājs uz koka virsmas

Attēli ar modeļiem

Produktu attēli ar modeļiem piešķir attēliem cilvēcisku dimensiju. Īpaši skaistumkopšanas, modes un veselības produktiem tie ir neaizstājami. Tie palīdz parādīt produkta proporcijas, lietošanas veidu un iedarbojas emocionāli.

UpCircle sejas krēma un seruma produktu fotogrāfija ar modeli un dabisku fonu

Statistika, kas to pierāda

  • 75% tiešsaistes pircēju norāda, ka produkta attēls ir galvenais faktors viņu lēmumā (avots: MDG Advertising)

  • 22% atgriešanas notiek, jo produkts neatbilst attēlam (avots: Shopify)

  • 90% klientu saka, ka laba produkta vizuālā prezentācija tieši ietekmē viņu uzticību zīmolam

Raksts: Kā produktu fotogrāfija samazina atgriešanu

Biežāk uzdotie jautājumi (FAQ)

1. Vai tiešām attēli var palielināt uzticamību e-veikalā?

Jā, vairāki pētījumi rāda, ka kvalitatīva vizuālā prezentācija būtiski ietekmē uzticību. Attēli ir pirmā lieta, ko apmeklētājs novērtē, un tie nosaka vispārējo emocionālo reakciju uz zīmolu.

2. Kāda veida attēli ir visefektīvākie jauniem zīmoliem?

Mēs iesakām kombināciju no balta fona fotogrāfijām (informatīvām) un dzīvesstila attēliem (emocionālām). Ja iespējams, iesakām iekļaut arī produktu attēlus ar modeļiem, lai parādītu produktu lietošanā.

3. Cik izmaksā profesionāla produktu fotosesija?

Cenas WOWCONTLY studijā sākas no 19 € par attēlu (ieskaitot PVN), taču gala summa atkarīga no projekta sarežģītības, vēlamo attēlu veida un daudzuma.

4. Vai jūs strādājat arī ar klientiem ārpus Latvijas?

Jā! Mēs bieži sadarbojamies ar zīmoliem no Igaunijas, Lietuvas, Zviedrijas, Somijas, Vācijas un Apvienotās Karalistes. Produktus var ērti atsūtīt ar pakomātu vai kurjeru.

5. Cik ātri tiek piegādāti attēli?

Vidēji attēlus sagatavojam 2–4 darba dienu laikā pēc fotosesijas. Ja nepieciešams steidzams pasūtījums, vienmēr varam apspriest iespējas.

6. Vai jūs palīdzat ar stila un idejas izstrādi?

Jā! Mēs palīdzam gan ar stilistikas izvēli, gan ar kompozīcijas un kadra ideju izstrādi, īpaši jauniem zīmoliem, kuri vēl nav izveidojuši stabilu vizuālo identitāti.

WOWCONTLY: produktu fotogrāfijas partneris jauniem zīmoliem

Aleksandrs Karevs un Alina Kareva - produktu fotografi

Mēs esam profesionāla produktu fotogrāfijas studija Rīgā, kas specializējas uz komerciālo attēlu radīšanu e-komercijas un zīmolu vajadzībām. WOWCONTLY apvieno fotogrāfiju, dizainu un mārketingu, lai radītu attēlus, kas ne tikai izskatās labi, bet arī pārdod.

Mūsu komanda sastāv no diviem cilvēkiem: Aleksandra un Alinas. Aleksandrs ir digitālā mārketinga eksperts ar vairāk nekā 13 gadu pieredzi, savukārt Alina ir profesionāla produktu fotogrāfe, kura specializējas skaistumkopšanas, veselības un dzīvesstila zīmolu vizuālajā komunikācijā.

Lūk, kāpēc zīmoli novērtē sadarbību ar mums:

  • Padziļināta pieredze ar skaistumkopšanas un veselības produktiem: mēs zinām, kā panākt, lai foto pārdod ne tikai produktu, bet arī sajūtu.

  • Stratēģiska domāšana: mums ir pieredze savu DTC zīmolu veidošanā un mārketingā, tāpēc mēs saprotam jūsu biznesa vajadzības.

  • Rekvizītu kolekcija iekļauta cenā: no akmeņiem un tekstūrām līdz stikla paliktņiem un koka elementiem, viss pieejams bez papildu maksas.

  • Nav licencēšanas maksas: visi attēli tiek nodoti ar pilnām komerciālām tiesībām.

  • Augsta iesaiste katrā projektā: strādājam tikai ar nelielu skaitu klientu, lai katram projektam veltītu laiku, rūpes un kvalitāti.

Sazinieties ar mums un pārrunāsim, kā varam palīdzēt jūsu zīmolam vizuāli izskatīties uzticami un profesionāli.