Kā produktu fotogrāfijas ietekmē pārdošanas apjomus?
Vai tiešām fotogrāfijai ir tik liela nozīme? Ja esat e-komercijas uzņēmuma īpašnieks, šis jautājums, visticamāk, jau ir parādījies jūsu domās.
Daudzi jauni zīmoli uzskata, ka pietiek tikai ar labu produktu un zemāku cenu, lai notiktu pārdošana. Taču realitātē – mūsu laikmetā, kur pat patērētāju uzmanība ir prece pati par sevi, kvalitatīva produktu fotogrāfija var būt tieši tas, kas nosaka jūsu zīmola panākumus vai neveiksmi.
Pētījums no MDG Advertising liecina, ka 67% patērētāju uzskata, ka produkta fotogrāfija ir "īsti svarīga", izdarot pirkuma lēmumu tiešsaistē. Vēl viens pētījums no Justuno parāda, ka 93% pircēju uzskata vizuālo izskatu par galveno faktoru, izdarot pirkuma lēmumu.

1. Cilvēki pērk ar acīm
Mūsdienās, kad lielākā daļa iepirkšanās notiek digitālā vidē, pirmāis kontakts ar jūsu produktu nav fiziskais veikals, bet gan produktu fotogrāfija. Šī fotogrāfija kalpo par produktu "iepakoto pieredzi" - tajā ir jāierauga kvalitāte, pielietojums, stils un vērtība.
Salīdziniet divus vienādus produktus: viens attēlots ar tumšu, graudainu, slikti izgaismotu bildi uz haotiska fona, bet otrs - uz perfekti balta fona, ar precīzu izgaismojumu, kas izceļ katru detaļu. Kuru jūs izvelētos?
Tieši tē, vizuālā uztvere, ir pirmais filtrs, caur kuru klienti izlasa jūsu produktu vēstījumu.

2. Kvalitatīvas fotogrāfijas palielina uzticību zīmolam
Nepietiek tikai ar produktu attēlu - tas ir jāizdara profesionāli un konsekventi. Viena no galvenajām problēmām, ko redzam vietējos e-veikalos Latvijā: katrs produkts izskatās citādā stilā, uz cita fona, ar atšķirīgu apgaismojumu.
Kā rezultātā:
Zīmols izskatās nekonsekvents,
Samazinās uzticība,
Klients apjūk un zaudē uzticēšanos produktam.
Profesionālas produktu fotogrāfijas uz balta fona vai lifestyle kontekstā rada sajūtu, ka zīmols ir sakārtots, uzticams un vērsts uz kvalitāti.

3. Foto kvalitāte tieši ietekmē konversijas rātus
E-komercijas analīzes platformas, piemēram, Shopify un BigCommerce, ir publicējušas datus, kas pierāda tiešu saikni starp foto kvalitāti un pārdošanas apjomu.
Pēc Shopify datiem, augstas kvalitātes produktu attēli palielina pirkuma iespēju līz pat 30% salīdzinājumā ar produktiem, kuru fotogrāfijas ir zemākā kvalitātē.
Turklāt:
Laba foto kvalitāte samazina vajadzību pec detalizētiem aprakstiem,
Uzlabo SEO (optimizēts alt-text un failu struktūra),
Palielina iespēju iegūt "featured snippet" vietu Google meklēšanas rezultātos.

4. Klients var labāk iztēloties produktu
Jo kvalitatīvāka bilde, jo lielāka iespēja, ka klients iztēlos sevi ar šo produktu. Tas ir psiholoģisks mehānisms, ko izmanto visi veiksmīgie zīmoli.
Tieši tēpēc svarīgi izmantot ne tikai baltā fona kadrus, bet arī dzīvesstila jeb lifestyle attēlus, kur produkti ir kontekstā:
Kafijas krūze uz brokastu galda,
Sejas krēms vannas istabā uz flēžu malas,
Aksesuārs uz rokas vai galda blakus datoram.
5. Reāls piemērs: OCULT - minimālistiski ādas aksesuāri
OCULT (ocultstore.com) ir Latvijā radīts zīmols, kas piedāvā augstas kvalitātes, minimālistiskus ādas makus, somas un citus aksesuārus vidējā cenu kategorijā. Lai gan pašiem produktiem piemīt gaumīgs dizains un precīza meistarība, to prezentācija tiešsaistē ilgu laiku neatspoguľoja reālo vērtību - fotogrāfijās trūka gaismas, fons bija nevienmērīgs, bet ādas faktūra un spīdums palika nepamanīti.
Kā mēs to labojām:
Izveidojām detalizētu moodboardu un bilžu plānu, apvienojot balta fona produktu fotogrāfēšanu kataloga vajadzībām ar dzīvesveida produktu fotogrāfēšanu sociālajiem tīkliem.
Studijā izmantojām pulētu gaismojumu un īpašus softbox, lai precīzi izgaismotu ādas tekstūru un smalkās šuves, vienlaikus novēršot atspulgus uz spīdīgajām detaļām.
Optimizējām failus Etsy un Shopify prasībām, pievienojot alt tekstus ar atslēgvārdiem un strukturētus datus SEO uzlabošanai.

– Atslēgu organizatora lifestyle fotogrāfija, ko radījusi mūsu studija Latvijas zīmolam OCULT (ocultstore.com).
Rezultāts: tikai ~60 dienu laikā pēc jauno vizuālo materiālu ieviešanas OCULT tiešsaistes pārdošanas apjomi pieauga par 42 %, netika mainītas cenas, reklāmas budžets vai produktu klāsts. Vienīgā būtiskā izmaiņa bija profesionāli, pārdomāti vizuālie materiāli.

– Ādas maka ar rāvējslēdzēju lifestyle fotogrāfija, ko radījusi mūsu studija Latvijas zīmolam OCULT (ocultstore.com).
6. Apsvērums par "pašiem lētiem" risinājumiem
Bieži dzirdam no jauniem uzņēmumiem: "Mums ir draugs ar fotoaparātu, kas var nofotografēt uz balta fona."
Mēs to saprotam. Taču:
Baltā fona fotogrāfija nav vienkārša. Ir nepieciešams zināt, kā pareizi izgaismot produktu, lai tas neizskatītos plakans, nedzīvs vai pārgaismots.
Produktiem ar spīdīgām vai atstarojošām virsmām nepieciešams īpāšs apgaismojums un tehnikas, lai attēls būtu estētisks un "pārdotu".
Vienkāršs kadrs izskatās vienkārši tikai tāpēc, ka tajā ieguldīts profesionāls darbs, zināšanas un pieredze.

– Daži piemēri ar produktu fotogrāfijām uz balta fona, ko esam veidojuši mūsu klientiem.

– Backstage jeb aizkulišu ieskats divu jauno iepakojumu fotosesijā, kas veidoti sadarbībā starp PLUKT Tea un RIGA Original.
Par mums – priekšmetu fotogrāfijas studija Rīgā
WOWCONTLY ir profesionāla produktu un reklāmas fotogrāfijas studija Rīgā ar savu aprīkotu fotostudiju Skolas ielā 22. Mēs neuzņemam kāzas, portretus vai pasākumus - mūsu specializācija ir tikai komerciālā fotogrāfija: baltā fona attēli, dzīvesstila fotogrāfijas, foto ar modeļiem un vizuālais saturs e-komercijai.
Mums ir spēcīga izpratne par e-komercijas un digitālā mārketinga pasauli - paši esam veidojuši un pārdevuši vairākus interneta veikalus, tai skaitā arī platformās kā Shopify un Etsy. Tas ļauj mums labāk saprast jūsu biznesa vajadzības un radīt attēlus, kas patiešām pārdod.
Mūsu klientu vidū ir gan Latvijas (Dzintars, Bolt, MADARA Cosmetics), gan ārvalstu zīmoli, īpaši skaistumkopšanas un veselības segmentā. Piedāvājam fotogrāfiju uzņemšanu gan studijā, gan pie klienta, un mūsu rīcībā ir plaša rekvizītu kolekcija, ko izmantojam bez papildu maksas, lai jūsu produkti izskatītos estētiski un profesionāli.
Vēlaties uzzināt, kā mēs varam palīdzēt jūsu zīmolam izskatīties pārliecinošāk? Aizpildiet pieprasījuma formu šeit.