Produktu fotogrāfa cenas Latvijā: Cik maksā un ko tās ietver
Viens no biežāk uzdotajiem jautājumiem, ko saņemam no uzņēmējiem, ir "Cik maksā produktu fotogrāfēšana?" Atbilde nav tik vienkārša kā skaitlis, jo produktu fotogrāfa cena Latvijā var atšķirties pat 10 reizes atkarībā no vairākiem faktoriem.
Šajā rakstā uzzināsiet par reālajām tirgus cenām, sapratīsiet, kas ietekmē produktu fotogrāfēšanas cenu, un varēsiet plānot savu budžetu apzinīgi. Mūsu mērķis ir sniegt jums pārredzamību par to, par ko jūs maksājat, izvēloties profesionālu produktu fotogrāfu.
Vidējās produktu fotogrāfēšanas cenas Latvijā 2025
Produktu foto cena Latvijā var būtiski atšķirties atkarībā no fotografēšanas veida un projekta sarežģītības. Lūk, vidējie cenu diapazoņi, ar kuriem saskarsieties tirgū:
Produktu fotogrāfija uz balta fona:
No 9 EUR līdz 45 EUR par foto. Cena ir atkarīga no produkta izmēra, kā arī no atstarojošu/spīdīgu elementu klātbūtnes produktam. Produkti ar spīdīgām virsmām prasa ievērojami vairāk laika uzņemšanai (jo tajos viss atspoguļojas).
Lifestyle produktu fotogrāfija:
Vienkārša kompozīcija: 15–20 EUR par foto
Vidēja sarežģītība: 20–30 EUR par foto
Sarežģīta stilizācija: 30–80+ EUR par foto
Produktu fotogrāfija ar modeļiem:
Pusdienas fotosesija (3–4 stundas): 200–400 EUR
Pilnas dienas fotosesija: 400–1200 EUR
Kampaņas ar vairākiem modeļiem: 1000–3000+ EUR
Svarīgi saprast, ka šīs ir bāzes cenas, un galīgā izmaksa var mainīties atkarībā no projekta specifiskajām prasībām. Lētākas cenas parasti nozīmē mazāk iekļautu pakalpojumu vai zemāku kvalitāti.

WOWCONTLY cenrādis 2025
Lai sniegtu jums pilnīgu pārredzamību, šeit ir mūsu standarta cenas produktu fotogrāfēšanai (spēkā no 2025. gada oktobra):
1 bilde uz baltā fona (kataloga bilde): 19 EUR
1 kompozīcijas bilde (ar aksesuāriem un rekvizītiem): 32 EUR
1 bilde ar modeli (jūs nodrošināt modeli un styling): 39 EUR
1 bilde ar modeli (mēs pilnībā organizējam visu procesu): 69 EUR
Šīs ir mūsu bāzes cenas, kas var mainīties atkarībā no pasūtīto attēlu daudzuma un projekta sarežģītības. Lielākiem projektiem piedāvājam individuālas cenas, kas ir izdevīgākas pēc vienības izmaksām.
Svarīgi piebilst, ka profesionālā stilizācija un rekvizīti ir iekļauti šajās cenās. Ne visas studijas un fotogrāfi to piedāvā, un bieži tiek iekasēta papildus maksa par prop sourcing un styling pakalpojumiem. WOWCONTLY šie pakalpojumi ir standarta daļa no mūsu offering.
Ko ietver standarta produktu foto sesijas cena
Profesionāla produktu fotogrāfēšana nav tikai "nospiest pogu". Cena ietver vairākus posmus un pakalpojumus, kas kopā veido kvalitatīvu rezultātu.
Pirms fotosesijas
Lielākā daļa profesionālu studiju ietver konsultāciju un plānošanu cenā. Tas nozīmē, ka fotografs vai producers ar jums apspriež projekta vīziju, saprot jūsu zīmola identitāti un palīdz izveidot fotosesijas konceptu.
Ja nepieciešams, tiek sagatavota shot list (attēlu saraksts) un nodrošināti rekvizīti vai props. Fotostudija ar rekvizītiem var ietaupīt jums laiku un naudu, jo nav jāpērk vai jāīrē papildus lietas.

Taču uzmanību - ne visi fotogrāfi iekļauj styling un rekvizītus standarta cenā. Dažas studijas pieprasa papildus maksu par:
Rekvizītu iegādi vai īri
Profesionālu styling pakalpojumiem
Props shopping un koordināciju
Specifiskus background vai surface materiālus
Izvēloties fotogrāfu, noteikti noskaidrojiet, kas ir iekļauts cenā, lai izvairītos no negaidītām izmaksām.
Fotosesijas diena
Profesionālā fotosesija ietver ne tikai pašu fotografēšanu, bet arī tehnisko iestatījumu sagatavošanu. Tas nozīmē gaismu setup, fona sagatavošanu, produktu izvietojumu un styling.

Atkarībā no projekta, var būt nepieciešams produktu stylist vai asistents. Piemēram, kosmētikas produktu fotogrāfēšanā bieži vajag īpašu uzmanību detaļām un tekstūru izcelšanai.
Pēc fotosesijas
Pēcapstrāde ir būtiska produktu foto kvalitātes daļa. Standarta pakalpojums parasti ietver:
Attēlu atlasi un culling (labāko kadru izvēle)
Krāsu korekciju un baltā balansa pielāgošanu
Bāzes retušu (putekļu noņemšana, nelielu defektu labošana)
Attēlu eksportēšanu pareizajos formātos un izmēros
Padziļināta retuša, fona nomaiņa vai citas specifiskas prasības parasti ir papildus pakalpojumi. Kā notiek profesionāla produktu fotosesija varat lasīt mūsu detalizētajā ceļvedī.

5 galvenie faktori, kas ietekmē produktu fotogrāfa cenu
1. Produktu kompleksitāte
Vienkāršs produkts ar gludu virsmu (piemēram, grāmata vai kaste) ir daudz vieglāk fotografēt nekā produkts ar reflektējošām virsmām vai komplicētu formu. Juvelierizstrādājumi, stikla izstrādājumi vai metāla priekšmeti prasa vairāk laika gan fotografēšanā, gan retušā.

Produkti, kuriem nepieciešama īpaša apstrāde (piemēram, pārtikas produkti, kas jāsagatavo vai jādekorē), arī palielina izmaksas. Katra papildu sarežģītība nozīmē vairāk darba stundu.
2. Attēlu skaits un variācijas
Vairāki rakursi, close-up detaļas un variācijas (dažādas krāsas, izmēri) ietekmē cenu. Ja jums vajag 1 attēlu no produkta, tas ir viena cena, bet ja vajag 5-10 dažādus rakursus, cena proporcionāli pieaug.
E-komercijas platformām bieži vajag vairākus attēlus vienam produktam. Piemēram, Amazon produktu fotogrāfēšanai parasti vajag 7 attēlus, kas ietver gan baltā fona, gan lifestyle bildes.
3. Fotografēšanas veids un stilizācija
Ir būtiska atšķirība starp baltā fona produktu foto un lifestyle kompozīcijām. Dzīvesstila produktu fotogrāfēšana prasa vairāk laika stilizācijai, rekvizītu izvēlei un kompozīcijas veidošanai.

Ja fotosesijai nepieciešami īpaši rekvizīti, specifisks fons vai pat lokācija ārpus studijas, tas palielina gan laika, gan materiālu izmaksas. Katra papildus detaļa prasa plānošanu un izpildi.
4. Projekta apjoms
Lielākiem projektiem parasti ir labāka cena par attēlu. Ja jums ir 100 produkti, kas jāfotografē vienā stilā, cena par vienu attēlu būs zemāka nekā fotografējot tikai 5 produktus.
Batch fotografēšana (vienlaicīga vairāku līdzīgu produktu fotografēšana) ļauj optimizēt procesu. Setup tiek izveidots vienu reizi, un pēc tam produkti tiek mainīti, kas ietaupa laiku.
5. Papildus pakalpojumi
Cenu ietekmē arī tas, vai jums vajag modeļus, makijaža artistus, styling assistentus vai īpašus tehniskos risinājumus. Piemēram, 360 grādu produktu foto vai video saturs ir dārgāks par standarta statiskiem attēliem.
Arī deliverables ietekmē cenu. Vai jums vajag tikai web izmēra attēlus vai arī augstas rezolūcijas failus printam? Vai nepieciešama ātra apgriešana vai standarta termiņš ir pietiekams?
Produktu fotogrāfu cenu salīdzinājums Latvijā 2025
Lai jums būtu vieglāk orientēties tirgū, esam apkopojuši informāciju par dažādu produktu fotogrāfu cenām Latvijā. Šis salīdzinājums palīdzēs jums izprast tirgus cenu līmeņus un izvēlēties piemērotāko risinājumu.
Profesionālās studijas ar fiksētām cenām par foto
Pakalpojumu sniedzējs | Balta fona foto | Lifestyle/Kompozīcija | Ar modeli | Ko ietver |
---|---|---|---|---|
WOWCONTLY | 19 EUR/foto | 32 EUR/foto | 39-69 EUR/foto | ✓ Styling un rekvizīti ✓ Profesionāla retuša ✓ Visi formāti ✓ Ātra apgriešana |
Produktufotografs.lv | No 20 EUR/foto | No 50 EUR/foto | Nav norādīts | Minimālais pasūtījums 10 foto. 4-6 nedēļu apgriešana |
Maris.lv | No 99 EUR projekts | Nav norādīts | Nav norādīts | Minimālais pasūtījums 99 EUR. Izbraukšana bezmaksas |
Individuālie fotogrāfi (Fotoeksperts.lv un GetaPro.lv platformās)
Šīs platformas darbojas kā marketplace, kur fotogrāfi publicē savus profilus un cenas par fotosesijām. Lūk, konkrēti piemēri no Fotoeksperts.lv platformas:
Fotogrāfs | Fotosesijas cena | Atrašanās vieta |
---|---|---|
Dmitrijs | No 50 EUR | Rīga |
Oskars | No 60 EUR | Rīga |
Sandis | No 75 EUR | Rīga |
Alina | No 95 EUR | Rīga |
Rudolfs | No 95 EUR | Rīga |
Andrejs | No 100 EUR | Rīga |
Mihails | No 205 EUR | Rīga |
GetaPro.lv platformā darbojas vairāki produktu fotogrāfi ar līdzīgiem cenu līmeņiem. Šī platforma ļauj klientiem publicēt pieprasījumu un saņemt piedāvājumus no vairākiem fotogrāfiem vienlaicīgi.

Galvenās atšķirības starp cenu modeļiem
Cena par fotosesiju vs. cena par foto:
Fotosesijas cena (50-205 EUR) parasti nozīmē laika apmaksu. Cik foto iegūsiet, bieži nav skaidrs līdz fotosesijas beigām
Cena par foto (19-69 EUR) dod skaidru priekšstatu par kopējām izmaksām. Ja vajag 20 foto, zināt precīzu summu
Kas iekļauts cenā:
Dažiem fotogrāfiem rekvizīti un styling ir papildus maksa
WOWCONTLY iekļauj visus rekvizītus un profesionālu styling standarta cenā
Freelance fotogrāfiem bieži jāmaksā papildus par retusu vai ātrāku apgriešanu
Minimālie pasūtījumi:
Daži fotogrāfi prasa minimālo summu (piemēram, 99-200 EUR)
WOWCONTLY strādā arī ar maziem projektiem bez minimālās summas
Lielākiem projektiem gandrīz visi piedāvā atlaides
Kā izvēlēties starp dažādiem modeļiem?
Ja jums vajag nelielu foto skaitu (1-10 bildes), izdevīgāk var būt maksāt par foto. Piemēram, 5 bildes uz balta fona no WOWCONTLY izmaksās 95 EUR (5 x 19 EUR), kamēr fotosesija var maksāt 100-200 EUR.
Ja plānojat lielu projektu (50+ bildes), noteikti jautājiet par package deals vai ilgtermiņa līgumiem. WOWCONTLY piedāvā 15-20% atlaidi līgumiem ar minimālo apjomu 20 foto mēnesī.
Izvēloties fotogrāfu caur Fotoeksperts.lv vai GetaPro.lv, vienmēr noskaidrojiet:
Cik foto iegūsiet par norādīto cenu?
Vai rekvizīti un styling ir iekļauti?
Kāds ir apgriešanas laiks?
Vai cena ietver retusu un pēcapstrādi?
Kāds ir maksājuma nosacījumi?

Produktu fotostudija vs. freelancer vs. DIY: cenu salīdzinājums
Izvēloties starp dažādiem risinājumiem, svarīgi saprast ne tikai cenu, bet arī to, ko iegūstat par šo naudu.
Profesionāla fotostudija (100-1500+ EUR projektam)
Priekšrocības:
Pilns aprīkojums un profesionāla komanda
Konsekventas, augstas kvalitātes bildes
Rekvizīti un props iekļauti (atkarīgs no studijas)
Ātra apgriešana ar garantētu kvalitāti
Uzkrāta pieredze dažādās nozarēs
Trūkumi:
Augstākas izmaksas salīdzinot ar citām opcijām
Nepieciešams plānot laiku iepriekš
Freelance fotogrāfs (100-800 EUR projektam)
Priekšrocības:
Elastīgākas cenas
Personalizēta pieeja
Potenciāli zemākas izmaksas maziem projektiem
Trūkumi:
Kvalitāte var atšķirties starp freelanceriem
Ierobežots aprīkojums vai rekvizīti
Garāka apgriešanas laika
Nav backup plāna, ja kaut kas nenotiek

DIY (Do It Yourself) (300-2000 EUR aprīkojumam + jūsu laiks)
Priekšrocības:
Vienreizēja investīcija aprīkojumā
Pilnīga kontrole pār procesu
Nav nepieciešams maksāt katru reizi
Trūkumi:
Nepieciešama mācību līkne
Laika patēriņš (fotografēšana + editing)
Rezultāti var neatbilst profesionāliem standartiem
Aprīkojuma un software izmaksas uzkrājas
Pētījumi rāda, ka uzņēmumi, kas izmanto profesionālu produktu fotogrāfiju, vidēji sasniedzot 30-40% augstāku konversijas līmeni nekā tie, kas izmanto amatiera bildes. Šī atšķirība bieži vien atmaksājas dažu mēnešu laikā.
Produktu fotogrāfēšanas cenu piemēri reālām situācijām
Lai labāk saprastu, ar kādām izmaksām rēķināties, piedāvājam dažus reālistiskus scenārijus ar WOWCONTLY cenām.
Scenārijs 1: mazs e-veikals ar 10 produktiem
Projekta apraksts: Kosmētikas zīmols ar 10 produktiem (krēmi, serumi, maska). Vajag pa 2 attēliem katram produktam - viens uz baltā fona un viens lifestyle.
Aprēķins:
10 produkti x 1 baltā fona foto = 10 x 19 EUR = 190 EUR
10 produkti x 1 kompozīcijas foto = 10 x 32 EUR = 320 EUR
Kopējā izmaksa: 510 EUR
Šis ieguldījums nodrošina profesionālas produktu bildes visai produktu līnijai, kas kalpos vismaz 1-2 gadus. Mēnesī tas ir tikai 42 EUR, kas ir neliels mārketinga budžets salīdzinot ar citām reklāmas metodēm.

Scenārijs 2: e-komercijas uzņēmums ar jaunu produktu līniju
Projekta apraksts: Apģērbu aksesuāru zīmols laiž klajā jaunu kolekciju ar 50 produktiem. Vajag Amazon standartam atbilstošas bildes.
Aprēķins:
50 produkti x 1 main image (baltā fona) = 50 x 19 EUR = 950 EUR
50 produkti x 4 lifestyle/detail images = 200 x 32 EUR = 6400 EUR
Kopējā izmaksa: 7350 EUR
Lai arī šķiet liela summa, šīs bildes tiek izmantotas ne tikai Amazon, bet arī mājas lapā, sociālajos medijos un citās platformās. Kā produktu fotogrāfijas ietekmē pārdošanas apjomus parāda, ka šis ieguldījums atmaksājas.
Scenārijs 3: produktu foto ar modeli social media kampaņai
Projekta apraksts: Beauty zīmols vēlas radīt saturu Instagram un Facebook kampaņai. Vajag 30 bildes ar modeli, kas izmanto produktus. WOWCONTLY pilnībā organizē procesu, ieskaitot model casting un styling.
Aprēķins:
30 attēli ar modeli (pilns pakalpojums): 30 x 69 EUR = 2070 EUR
Kopējā izmaksa: 2070 EUR
Šis saturs var tikt izmantots vairākus mēnešus, radot engagement un pārdošanas. Salīdzinot ar maksas reklāmām, kvalitatīvs organiskais saturs var dot labāku ROI.

Kāpēc lētāks ne vienmēr ir labāk: ROI (return on investment) perspektīva
Daudzi uzņēmēji izvēlas lētāko opciju, taču tas var izmaksāt dārgāk ilgtermiņā. Sliktas kvalitātes produktu foto var samazināt konversiju par 20-50%, kas nozīmē tiešus zaudējumus pārdošanā.
Profesionālas bildes ne tikai palīdz pārdot, bet arī veido uzticību zīmolam. Pētījums no Nielsen Norman Group rāda, ka lietotāji 67% gadījumu izlemj par pirkumu balstoties uz produktu attēliem.
Papildus, labas bildes samazina produktu atgriešanas līmeni. Ja klients redz precīzu produkta attēlojumu, viņa gaidas ir reālistiskākas, un viņš ir apmierinātāks ar pirkumu.
6 padomi, kā sagatavot budžetu produktu foto projektam
1. Sāciet ar prioritātēm
Ne visiem produktiem uzreiz vajag premium fotogrāfiju. Sāciet ar saviem best-selleriem vai produktiem ar augstāku cenu punktu. Tie dos labāko ROI no ieguldījuma fotogrāfijā.
Vēlāk varat pakāpeniski pievienot pārējos produktus. Šī phased pieeja ļauj sadalīt izmaksas un redzēt rezultātus pirms turpināt.
2. Izmantojiet batch fotografēšanu
Ja jums ir vairāki līdzīgi produkti, fotografējiet tos vienā sesijā. Tas samazina cenu par attēlu, jo setup tiek izveidots vienu reizi.
Piemēram, ja jums ir 30 kosmētikas produkti līdzīgās pudelēs, tos var nofotografēt vienas dienas laikā ar konsekventu kvalitāti un zemāku cenu.
3. Plānojiet ilgtermiņā
Nedomājiet par produktu fotogrāfiju kā vienreizēju izmaksu, bet gan kā ieguldījumu. Labas bildes kalpos 1-3 gadus atkarībā no produkta un tirgus.
Izveidojiet gada budžetu vizuālajam saturam, kas ietver gan jaunus produktus, gan sezonālos update. Tā jūs varēsiet plānot līdzekļus efektīvāk.

4. Apspriediet package deals
Daudzi fotogrāfi un studijas piedāvā discount lielākiem projektiem vai ilgtermiņa sadarbībai. Nevilcinieties jautāt par package cenām vai retainer līgumiem.
Piemēram, WOWCONTLY bieži noslēdzam ilgtermiņa līgumus (minimums 6 mēneši) ar klientiem, kur tiek noteikts minimālais pasūtīto foto skaits mēnesī, piemēram, 20 foto. Šādā sadarbības formā mēs piedāvājam īpašu atlaidi (15-20%) no standarta cenām.
Šis risinājums ir izdevīgs abām pusēm: klients saņem atlaidi un var plānot savu budžetu, savukārt mēs kā studija varam efektīvāk plānot projektus un nodrošināt stabilu ienākumu plūsmu. Tas ļauj mums arī labāk iepazīt jūsu zīmolu un radīt konsekventāku vizuālo identitāti.
5. Investējiet kvalitātē, kur tas svarīgāks
Produktiem, kas ir jūsu zīmola sejas vai kas maksā vairāk, investējiet vairāk fotogrāfijā. Lētākiem vai sekundāriem produktiem var izvēlēties vienkāršāku pieeju.
Baltā fona produktu fotogrāfija ar profesionālu kvalitāti ir must-have, bet lifestyle produktu attēlus var pievienot pakāpeniski.
6. Izmantojiet saturu maksimāli
Plānojiet, kā izmantosiet bildes vairākos kanālos. Vienas fotosesijas saturs var tikt izmantots mājas lapā, Amazon, sociālajos medijos, printā un pat offline materiālos.
Jo vairāk jūs izmantojat saturu, jo labāks ir ROI. Kreativitāte ar esošo saturu var ietaupīt tūkstošiem eiro jaunos foto projektos.

Kā izvēlēties pareizo produktu fotogrāfu jūsu budžetam
Cena ir svarīga, bet tā nav vienīgais kritērijs. Izvēloties piemēroto fotogrāfu, pievērsiet uzmanību arī portfolio kvalitātei, pieredzei jūsu nozarē un komunikācijai.
Lūdziet redzēt iepriekšējos darbus ar līdzīgiem produktiem. Kosmētikas fotogrāfs saprot nianses, kas atšķiras no, piemēram, tehnikas vai pārtikas fotogrāfijas.
Apspriediet savu budžetu atklāti. Labs fotogrāfs piedāvās risinājumus, kas atbilst jūsu iespējām, nevis vienkārši teiks "nē". Varbūt var sadalīt projektu fāzēs vai pielāgot pakalpojumu līmeni.
Secinājums: ieguldījums, kas atmaksājas
Produktu fotogrāfa cena Latvijā var šķist augsta, taču, skatoties uz to kā ieguldījumu pārdošanā un zīmola veidošanā, cipari sāk darīt jēgu. Profesionālas bildes ne tikai palīdz pārdot, bet arī veido uzticību, samazina atgriešanas un ilgtermiņā ietaupa naudu.
Vai esat gatavs uzlabot savu produktu vizuālo identitāti?
Sazinieties ar WOWCONTLY komandu bezmaksas konsultācijai. Mēs palīdzēsim izveidot budžetu, kas darbojas jūsu biznesam, un radīsim bildes, kas pārdod.
Pieprasīt cenu piedāvājumu vai apskatīt mūsu portfolio un redzēt, kā esam palīdzējuši citiem Latvijas uzņēmumiem augt ar profesionālu produktu fotogrāfiju.